דירוג יזמים ארצי חברת CitySquare (מאגר שאטרסטוק)
דירוג יזמים ארצי חברת CitySquare (מאגר שאטרסטוק)

"רכשנו את הדירה רק בגלל תמ"א 38, ועשינו בשכל"

פורסם בתאריך: 9.5.19 09:46

תהליך התמ"א שלי

קצת עליי: חופית שמי נרקסון (32) נשואה פלוס אחת, מנהלת כספים.

מיקום: דירה בת 3 חדרים בגודל 100 מ"ר ברחוב בן יהודה 47, בפתח תקוה. "הבניין בן 3 קומות על עמודים, נבנה בשנות ה-70, הוא היה ישן אבל יחסית שמור. 7 מתוך 9 דיירים היו בעלי הדירות".

סטטוס הפרויקט: "הפרויקט החל בשנת 2014 והסתיים בשנת 2016. רכשנו את הדירה בשנת 2012, התגוררנו בדירה בכל תהליך התמ"א ואחרי שהסתיים, מכרנו את הדירה".

החברה שעשתה את הפרויקט: יסודות בלב

תהליך בחירת היזם: "הצטרפנו אחרונים לתהליך, לאחר שנמצא כבר יזם. התהליך נמשך הרבה זמן טרם הגעתנו. על הנייר ההבטחות של היזם היו די מרשימות. לא הייתי מרוצה מההתנהלות שלהם במאה אחוז אבל הם עשו את העבודה".


לרשימת היזמים המובילים בדירוג החברתי של CitySquare לחץ/י כאן


נציגות הדיירים: "בעלי הנכס שהתגוררו בבניין מאז שרכשו את הדירות שלהם מהקבלן".

גיוס הדיירים לפרויקט: "כשהגענו ב-2012 היה כבר יזם ועו"ד מייצג דיירים, וכל השכנים חתמו למעט שניים: אחד מהם היה בעל הדירה הקודם, שממנו רכשנו את הדירה. הוא לא חתם כי ידע שהוא רוצה למכור את הדירה אך לא יכול היה לדעת אם הקונים שלו יסכימו לחתום. אנחנו עשינו "שיעורי בית" לפני שקנינו את הדירה. העו"ד העביר את ההסכם לחתימה עוד לפני שקנינו את הדירה. התמ"א היה הסיבה העיקרית לכך שקנינו את הדירה, כי הוא שדרג אותנו כלכלית. ב- 2012 לא הייתה תנופת תמ"א, וקנינו את הדירה במחיר טוב, אם היינו קונים אותה במועד מאוחר יותר, יש סיכוי שהמוכר היה מעלה את שווי הדירה כי היה מבין מה מגולם בה".

השופטת חייבה את הדייר הסרבן לחתום

איך התמודדתם עם דיירים סרבניים: "אחרי שחתמנו ונותר דייר אחד שסרב לחתום, נציגות הדיירים ניגשה להליך משפטי מול הדייר הסרבן. לפי מה שהבנתי, הסירוב שלו היה ניסיון להוציא עוד תמורות מהיזם. בסופו של דבר, השופטת חייבה אותו לחתום, והוא חתם. לאחר מספר חודשים הפרויקט יצא לדרך".

איך עברה תקופת השיפוצים: "היה לא פשוט…מנהל העבודה היה אדם נפלא ואכפתי הוא ניסה לעזור אבל זה לא תמיד הסתייע, לעתים לא היו מרצפות, היה המון רעש, אבל אלו דברים שלקחנו בחשבון. במשך שבועיים הייתה בעיה עם צנרת אז עברנו להורים. העבודות התחילו בשש וחצי בערך, והשעה הזו בבוקר הייתה קשה. במהלך היום פחות הרגשנו את הקשיים כי היינו בעבודה. במהלך השיפוצים גילינו תקלה. כדי לבנות מרפסת שמש, עשו לנו ויטרינה לכל האורך. הקבלן מטעם היזם התקין ויטרינה בגובה של 3 מטר לרוחב כל הסלון לא בתקן. אבא שלי עובד עם אלומיניום וראה את העבודה שנעשתה, הוא אמר לי שהזכוכית לא מתאימה וההתקנה לא נכונה, ושהוויטרינה הזו לא עומדת בכלל בתקן. אם לא היה לי גורם מקצועי שמבין בדברים האלה, יכולתי לא לדעת מזה, ולהיות חשופה למפגע בטיחותי. מיד לאחר שגיליתי זאת, פניתי ליזם עם כל ההערות שאבי ציין, והוא מייד התגייס לעניין. הוא שלח למחרת איש מקצוע, והחליפו את כל החלונות בכל הדירות".

מהן התמורות לדיירים: "הוסיפו לכל דירה ממ"ד, מרפסת שמש 12 מ"ר, ומעלית".

מהי התמורה ליזם:" 8 דירות חדשות, דירת 4 חדרים עלתה בסביבות 1.620.000 ₪ ושני פנטהאוזים".

ערך הדירה לפני הפרויקט: "דירה בת 3 חדרים עלתה לנו ב-2012 900,000 ₪"

ערך הדירה כעת: "מכרנו דירת 4 חדרים לא משופצת וללא חנייה בקומה ראשונה ב- 1.500.000 ₪".


לבירור שווי הנכס שלך לאחר התמ"א 


טיפים לתמ"א 38: העסיקו מפקח בניה חיצוני

הטיפ שלי לדייר: "אל תתפשרו על מפקח בנייה. אל תסכימו שמפקח הבנייה יקבל את שכרו מהיזם, בדיוק בדומה לעו"ד המייצג דיירים. במקרה שלנו, המפקח קיבל את הכסף מהיזם, והוא היה תחת מרותו. לא הרגשנו כלל שהוא הכתובת שאליה אנו צריכים לפנות. זה אחד הדברים שאני לא אתפשר עליהם שוב לעולם. מעבר לזה, הייתי ממליצה שכל דייר יביא מפקח אישי משלו. בסופו של דבר, צריך שהבית יעמוד בסטנדרטים בטיחותיים, וזה אחד הדברים הכי חשובים. מכיוון שהתמ"א ממילא לא על חשבון הדייר, אפשר להקצות תקציב לטובת שכירת מפקח, ולהגיע איתו להסדר שהוא בא בכל שלב כדי לוודא שכל שלב הוא תקני. זה מה שאני הייתי עושה היום".


לרשימת עו"ד המובילים ארצית בייצוג דיירים


 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר