צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

פתח תקוה רביעית בארץ בתוחלת החיים, מדורגת נמוך בטבלת הפעילות הגופנית

משרד הבריאות פרסם נתונים נרחבים לאחר בדיקה ב-16 ערים גדולות. אחוז המעשנים בפתח תקוה עומד על 19. 27 אחוז מילדי שכבת ז' נמצאים בעודף משקל

פורסם בתאריך: 29.1.19 10:45

משרד הבריאות, פרסם היום, יום שלישי, את מדד הבריאות ב-16 הערים הגדולות בישראל. על פי נתוני המשרד, פתח תקווה רביעית בתוחלת החיים עם ממוצע של  83.5 שנים. במקום הראשון נמצאת העיר כפר סבא עם 84.4 ובמקום האחרון בת ים עם 81.1.
דוח הנתונים של משרד הבריאות, בדק את מצב בריאות התושבים בערים הגדולות שאוכלוסייתן עולה על 100 אלף תושבים. הנתונים מבוססים על דוחות של המשרד והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה וכוללים מלבד תוחלת החיים גם את המדדים הבאים: אחוז חולי הסרטן והסוכרת מבין התושבים, אחוז המעשנים, אחוז העוסקים בפעילות ספורטיבית, שיעור המתחסנים נגד שפעת, השמנת ילדים וכדומה.
על פי הנתונים, ילדי פתח תקווה נמצאים בעודף משקל ומבדיקה שעשה המשרד 27 אחוזים מילדי כיתה ז' נמצאים בעודף משקל. האחוז הכי נמוך של ילדים בעודף משקל נמצא בבני ברק, הכי גבוה באשקלון. בנושא עישון העיר ממוקמת במקום השישי כאשר 19 אחוז מהאוכלוסייה מעשנים. העיר במקום הראשון היא העיר בה האחוז הנמוך ביותר של המעשנים.

בפתח תקווה לא מרבים התושבים לעשות פעילות גופנית ושיעור העוסקים בספורט באחוזים עומד על 28 אחוז ומעמיד את העיר במקום ה-13 מתוך 16 מקומות. רחובות ממוקמת ראשונה עם 47 אחוז. ראשון לציון אחרונה עם 22 אחוז.

נתון חשוב שפרסם המשרד הוא מספר חולי הסרטן למאה אלף תושבים. בגברים ממוקמת העיר במקום השביעי עם 334 תושבים. ראשונה בדירוג בני ברק עם הכי מעט חולים – 264. בנשים מדורגת פתח תקוה במקום ה-12 עם 343 חולות לכל מאה אלף תושבים. בסרטן השד ממוקמת פתח תקוה במקום ה-10 עם 112 חולות.

בשיעור החולים בסוכרת עומדת העיר על 55 מקרים למאה אלף תושבים, ומומקמת במקום ה-9. במקום הראשון רמת גן עם 42. שיעור המתחסנים לשפעת עמד השנה על 24 אחוז. עוד לפי הנתונים, תמותת תינוקות לאלף לידות עומדת בעיר על 1.6. 78 אחוז מהנשים בעיר עושות ממוגרפיה. שמונה אחוז מכלל התושבים בעיר נוטלים כדורי שינה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר