הילד שנפגע מזריקת הסקייטבורד בפארק פייב בנווה גן צילום פרטי

בהשפעת משבר הקורונה? מקרה אלימות קשה כלפי ילד בנווה גן, תושבים מדברים על התדרדרות במצב

ילד בן 13 נזקק לטיפול מורכב בבית החולים לאחר שילדים שניסו לחטוף סקייטבורד מחברו, זרקו אותו עליו. תושבים הגיבו וציינו כי מורגשת עלייה באלימות בתקופה האחרונה. העירייה: "החבורה מוכרת לנו, לא נאפשר פגיעה בתושבים"

פורסם בתאריך: 19.1.21 09:20

תושבים משכונת נווה גן, מתלוננים על אלימות קשה באחרונה של ילדים כלפי ילדים אחרים בגינות הציבוריות בשכונה. המקרה האחרון התרחש אתמול בלילה (שני), כאשר חבורה של שלושה ילדים, זרקו סקייטבורד על פניו של ילד כבן 13, בפארק פייב בשכונה. לילד נשברו השיניים והוא פונה למיון להמשך טיפול. "במשך כמה חודשים, הבן שלנו לא יצא מהבית", מספרת האם, "אתמול לקראת השעה 19:00 התקשר אליו חבר ואמר לו שהם נפגשים עם חברים נוספים בפארק והציע לו להצטרף. הם הגיעו לפארק ומלבדם היו במקום עוד ילדים וביניהם חבורה של שלושה ילדים, שנראו לו יחסית צעירים גם בגיל וגם בגובה. בהתחלה הם התעסקו עם החבר שלו, התחילו לאיים עליו ולנסות לקחת ממנו את הסקייטבורד ואף אמרו לו שיש להם גז פלפל והם ירססו אותו. הבן שלי התקרב על מנת להגן על החבר שלו ואמר להם שזה לא שלהם ואז אחד הילדים דחף אותו בכוח, הבן שלי לא הבין באותה שניה מה הם רוצים ממנו ודחף אותו ממנו, ממש בקטנה. ילד אחר מהחבורה לקח את הסקייטבורד וזרק על הבן שלי על הפנים בכל הכוח. ברגע הראשון הבן שלי מספר שהוא לא ראה כלום ואז הוא הבין שהשיניים הקדמיות שלו נשברו", היא מתארת. "הוא שאל אותי מה לעשות ואמרתי לו להגיע הביתה, הוא היה עם מסכה, אז ילדים מסביב לא ראו את כל הדם, כשהוא הגיע הביתה ראיתי שכל הפרצוף שלו מלא דם".

המשפחה נסעה למיון ושם הוחלט לנתח אותו. "הם תפרו לו את השפה והחניכיים ועל השיניים הקדמיות שמו גשר על מנת לקבע את זה. הרופא כתב במכתב שצריך להמשיך לעקוב על מנת למנוע נזק של נמק עתידי, דבר שמאוד מלחיץ אותי".
איך הילד מרגיש?
"נפשית הוא אמר לי שהוא ממש מפחד. הוא מפחד שהם ימצאו אותו, מפחד שבגלל שאחותו העלתה פוסט, הם יעשו משהו למשפחה ואני מאוד מפחדת שזה יעשה לו טראומה. זה לא ילדים שהוא מכיר והוא אמר לי שהוא חושב שהם מחוץ לשכונה. אחרי שהם זרקו את הסקייטבורד הם ברחו מהמקום. הילד שלי ממש ילד טוב והוא בכלל לא חשב שיש ילדים שמסוגלים להתנהג בצורה כזו".
הוא ימשיך לרדת לגינה?
"אני לא חושבת שהוא ירצה לרדת לגינה, בטח לא בזמן הקרוב. במשך חודשים הוא היה בבית ועד שסוף סוף הוא ירד בשביל להיפגש עם חברים זה מה שקרה. לא בטוח שגם אני אסכים, כי זה מאוד מלחיץ גם אותי".
הגשתם תלונה במשטרה?
"היום אנחנו מתכוונים להגיש, אתמול היינו עסוקים בלטפל בו".
# # #
המשפחה העלתה פוסט בדף הפייסבוק נוה גן פתח תקוה והתגובות לא איחרו להגיע. אנשים רבים כתבו שהאלימות בשכונה עלתה בתקופה האחרונה ויש לא מעט בני נוער שמפחידים את הילדים. בין הפוסטים נכתב שיש כמה ילדים בפארק הצפוני שכל הילדים בשכונה פוחדים להגיע למקום בגללם, הם מרביצים ומקללים וכאשר מזמינים משטרה, הם בורחים. תושבת נוספת ציינה ש"גם במרכז עמי וספיר מגיעים ילדים אלימים ומורגשת התדרדרות בשכונה".
מדוברות העירייה נמסר: "עיריית פתח תקוה משקיעה משאבים רבים ותקציבים לטובת הבטחת בטחון התושבים בכל שכונות העיר. בנוגע למקרה בגינת פייב, מדובר בקבוצת נערים אשר מוכרת לעירייה וחבריה נחקרו לאחרונה ע"י פקידות סעד ורווחה מפאת גילם הצעיר. בתוך כך, גורמי האכיפה ימצו את הדין עם הקבוצה המדוברת ולא נאפשר פגיעה בתושבים. הנושא נמצא בראש סדר העדיפויות ויטופל בהתאם. יודגש כי בשנתיים האחרונות מערך הביטחון התרחב באופן משמעותי וכיום העירייה מציעה מעטפת ביטחונית רחבה ע"י פריסת מצלמות המשדרות למרכז השליטה 24/7, תגבור סיירות הביטחון, הכוללות סיירת אופנועים, שיטור עירוני, שטחים פתוחים ועוד, כאשר רק בימים האחרונים נוספו 5 יחידות סיור המתגברות בשעות הערב בעלות כוללת של מאות אלפי שקלים. כפי שניתן לראות ממעט הפרסומים האחרונים, ההרתעה ברחוב מורגשת. זאת בנוסף לפעילויות החינוכיות שהעירייה מקיימת מול הנוער במרכזי הנוער וכן בשטח עצמו, כמו פרוייקט "עיר ללא אלימות", סיירות הורים ומדרכי רחוב וכו'".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שני

    מקרה מזעזע. בריאות לילד .
    יצוין כי, בחודש נובמבר האחרון נערך טקס הנצחה והפארק ע״ש אורי פרג׳ ז״ל.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר