מימין: יפית אלגזי, מירן בוזגלו, רחל בוקלטוב, מורן שאשא. עומדים: שלום בוקלטוב ויובל אלגזי, צילום פרטי באדיבות יפית אלגזי

שיתוף פעולה בסיוע למשפחה שאיבדה את הבת הפעוטה בשריפה: יפית אלגזי ומירן בוזגלו

שבועיים אחרי השריפה הנוראית בה מצאה את מותה הילדה יסמין ברכה בוקלטוב, מנסים הוריה לשקם את חייהם. לעזרתם נרתמו בעלי דוכן פלאפל, יפית ויובל אלגזי, ומירן בוזגלו, שנפגשו באוהל האבלים

פורסם בתאריך: 1.4.22 08:40

שבועיים עברו מהשריפה הטראגית בדירה בפתח תקוה, שריפה שגבתה את חייה של הילדה יסמין ברכה בוקלטוב, בת השנתיים ושלושה חודשים. משפחתה של יסמין ז"ל, מנסה להתמודד עם הכאב העצום. לצד זה, צריכה המשפחה להתמודד גם עם הקשיים הכלכליים ועם קשיים יומיומיים נוספים. לעזרתם נרתמו תושבים מהעיר וגורמים נוספים, ביניהם בולטים במיוחד בעלי עסק לפלאפל בעיר, זוג מלאכים, יפית ויובל אלגזי, שהסיוע לזולת הוא דרך חיים עבורם. אל יפית הצטרפה בסיוע למשפחת בוקלטוב מירן בוזגלו, והסיוע הזה תפס מקום גם בצילומי פרק של סדרה אשר עוקבת אחר בני משפחת בוזגלו.

השריפה בדירת משפחת בוקלטוב ברחוב איכילוב בפתח תקוה פרצה באמצע חודש מרץ. בדירה התגוררו בני הזוג רחל ושלום יחד עם חמשת ילדיהם. השריפה הקטלנית גבתה את חייה של יסמין ברכה הקטנה והותירה את המשפחה ללא קורת גג וחסרי כל. רבים התגייסו מאז לסייע למשפחה ונפתח קמפיין גיוס המונים, בו נאספו עד עתה כ-285 אלף שקלים לצורך שיקום ביתם. אבל מעל כולם בלט זוג מפתח תקוה.

בסמוך לאוהל האבלים של המשפחה ברחוב רוטשילד, ממוקם הפלאפל של יובל, בבעלותם של יובל ויפית אלגזי (בני 49), שמפעילים את המקום ביחד עם שני ילדיהם (בני 19 ו – 24). הקרבה בין העסק לאוהל השבעה, הפגישה ממש במקרה בין שתי המשפחות – מה שהביא את משפחת אלגזי להירתם ולסייע למשפחת בוקלטוב. מסתבר כי במשך שנים מסייעת משפחת אלגזי בסתר ובצנעה לאנשים במצוקה, ועל כך נספר בהמשך.

הילדה יסמין ברכה בוקלטוב ז"ל צילום באדיבות המשפחה

יובל, טכנאי מכונות כביסה בעברו, ויפית, גננת בהכשרתה ובעברה, פתחו לפני מספר שנים עסק לממכר המבורגרים, שאותו ניהלו בהצלחה רבה. אולם, עם תחילת מגיפת הקורונה, נקלע העסק, כמו רבים אחרים, לקשיים כלכליים. מה שהוביל את בני הזוג להחלטה, לאחר הסגר השני, לשנות את הקונספט של המקום ולהפוך אותו לממכר פלאפל, אוכל עממי וזול יותר שהתאים יותר לעידן הקורונה והמגבלות. "בעקבות הקורונה נכנסנו לבעיות כלכליות והפכנו את המקום לפלאפל, מתוך מחשבה שיהיה לקהילה יהיה יותר זול לרכוש את הפלאפל וגם מבחינתנו היה זה יותר זול להפעיל את המקום", מספרת יפית אלגזי. "בעסק עובדים אנחנו והילדים והיום עסק בסדר ומשתפר".

קיראו גם:

אביה של הפעוטה שמתה בשריפה: "אנחנו לא מעכלים, יסמין הייתה ילדה של אהבה"

הלב החם של המשפחה והרצון שלהם לסייע לאנשים במצוקה עובר מפה לאוזן ולאורך השנים עזרו לאנשים שונים, כל פעם בדרך שונה. הרצון לעזור תמיד היה בדי.אנ.איי של המשפחה. עוד בעבר, בהיותו של יובל טכנאי מכונות כביסה, לא פעם הוא לא לקח כסף מלקוחותיו. "הייתי שואלת אותו לאחר יום עבודה, יובל כמה כסף הבאת והוא היה עונה לי שלמשפחה היה ילד עם צרכים מיוחדים אז לא יכולתי לקחת מהם כסף", מספרת יפית על בעלה תוך שגרונה נחנק ממתרגשות. גם יפית בעצמה, לא פעם נותנת שיעורים פרטיים לילדים מבלי שהיא גובה תשלום לאור ידיעה כי ידם של הוריהם אינה משגת.

כשעוד ניהלה יפית גן ילדים, היא נחשפה לסיפור של משפחה קשת יום. בהמשך גם התברר שהילדה הגדולה של משפחה זו יצאה לעבוד בזנות ולקחה איתה גם את אחותה הקטינה כשאם המשפחה התקשתה לתפקד והמשפחה אף הייתה מוכרת ברווחה. יפית ויובל, מצידם, לא יכלו להישאר אדישים, חיפשו כהרגלם כיצד ניתן לסייע, והחליטו לקחת את אחד הילדים, בן עשרה חודשים, לטיפולם. "אנחנו משתדלים לעזור כמה שאנחנו יכולים", אומר יפית. "עוזרים עם הילדים, דואגים למזון ולבגדים. אנחנו לוקחים את הילד הקטן אחרי הגן ומחזירים אותו בשעות הערב למשפחה".

הרצון לסייע, מלווה את משפחת אלגזי מידי יום במסגרת ניהול עסק הפלאפל. "יש עריריים מהאזור שמגיעים אלינו ואנחנו כמובן לא לוקחים תשלום על זה, או ילדים קטנים שחסר להם", מספרת יפית. "מגיעים אלינו כל יום באופן יום יומי".

משפחת בוקלטוב עם יפית ויובל אלגזי, מירן בוזגלו ומורן שאשא, מתוך האינסטגרם

עתה מסייעים בני משפחת אלגזי למשפחת בוקלטוב. "הקשר הראשוני עם המשפחה נוצר דרך הפלאפל. הם ישבו שבעה ממש לידנו ואז עובד שלי שלח לי הודעה שאין שם אנשים וגם אין להם מה לאכול", משחזרת יפית. "אז נתתי לו הנחיה להכין או לקנות להם אוכל וזה מה שעשינו. בישלנו להם כל השבעה וביום השביעי גם הכנו להם אוכל לסעודה".

יפית אלגזי ומירן בוזגלו בצילומים ליד הפלאפל של יובל, צילום פרטי באדיבות משפח אלגזי

במהלך שהותם של בני המשפחה באוהל השבעה, פגשה יפית ממש במקרה את הדוגמנית והקוסמטיקאית מירן בוזגלו, אשתו של הכדורגלן מאור בוזגלו, כוכבי הסדרה "הבוזגלוס". המפגש המקרי הזה, הוביל לשיתוף פעולה בין יפית למירן, שרתמה גם את חברתה מורן שאשא, מאפרת ומי שמוכרת לרבים כמתמודדת לשעבר בתוכנית "מאסטר שף", וכל זאת על מנת לשלב כוחות ולסייע למשפחת בוקלטוב להשתקם לאחר הטרגדיה שפקדה אותם.

"מירן הגיעה לבד ואני לא זיהיתי אותה בכלל", נזכרת יפית. "כשהיא פנתה אלי ושאלה אותי אם אפשר לשתף פעולה ולסייע למשפחה, אז שאלתי אותה במה היא מתעסקת כי לא ידעתי מי היא. היא סיפרה לי שהיא אשתו של מאור בוזגלו שהוא שחקן כדורגל ומייד אמרה לי שאני הפרטנרית שלה לפרויקט הזה".

 

יחד הן החלו בגיוס כספים על מנת לממן קורת גג לבני משפחת בוקלטוב, כאשר מירן בוזגלו מנצלת את העובדה שמאות אלפים עוקבים אחריה ברשתות החברתיות. באמצעות ת סרטונים שפרסמה, הצליחו השתיים לגייס כ–100 אלף שקלים. "היא הייתה לנו פרטנרית טובה כי כאשר היא העלתה את הסרטונים, היא השיגה ככה המון כסף כי כולם מכירים אותה. היא השיגה סכומים שאף אחד לא יכל להשיג", מספרת יפית.

בכסף שנאסף הן שכרו לבני משפחת בוקלטוב דירה שבה יוכלו להתגורר במשך שנה שלמה. אבל יפית ובעלה לא מסתפקים בדירה שמצאו למשפחה ופועלים כעת לסייע למשפחה להשתקם. "אמרנו לאמא, שהיא ספרית במקצוע אבל לא עבדה הרבה שנים בגלל הילדים, שהיא תביא את התינוקת אלי ואני אטפל בה ואת תצאי לעבוד. אנחנו מנסים לעזור גם לשלום למצוא עוד מקום עבודה כדי שיהיה לו עוד מקור הכנסה".

השבוע (רביעי) הגיע צוות ההפקה של סדרת "הבוזגלוס" אל עסק הפלאפל של בני משפחת אלגזי ומשם הגיעו מירן ויפית אל ביתם השרוף של בני משפחת בוקלטוב, שם פגשו באב המשפחה, מה שהפך את המפגש למרגש במיוחד, שלא הותיר אף עין יבשה. משם המשיכו אל הדירה השכורה החדשה, אליה תעבור משפחת בוקלטוב בתחילת חודש הבא.

בינתיים, שלום ורחל, מנסים להתאושש ושקם את חייהם אחרי הטרגדיה הנוראית שעברו. "לא קל לנו עדיין", אומר השבוע שלום בשיחה עם מלאבס. ב-5.4 אמורים בני המשפחה לעבור לדירה השכורה, שמומנה בכסף שאספו בני משפחת אלגזי יחד עם מירן בוזגלו ואחרים, ורוהטה בסיוע אנשים טובים ובעלי עסקים בפתח תקוה. אולם בנתיים הם אמורים לצאת מהמלונית בה הם שוהים מאז המקרה וכעת הם צריכים קורת גג לשבוע הבא. "אנחנו צריכים חדר לשבוע עד שנעבור לדירה ששכרנו", אומר האב. "אני מקווה שיהיה מי שיוכל להציע מקום לזוג הורים, שלושה ילדים ותינוקת שנוכל להיות שם עד שנעבור לדירה החדשה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר