ליטל לביאן צילום הילה אייזנגר
ליטל לביאן צילום הילה אייזנגר

יום ההולדת של אחד מילדי המעון בראש העין: "לא הייתה עין אחת יבשה והורים לא הפסיקו לבכות"

ליטל לביאן מפתח תקוה הייתה בין מארגנות מחאת ההורים לאחר שנחשפה פרשת ההתעללות הקשה של הגננת בראש העין. בשבת היא נכחה בחגיגת יום הולדת של אחד מילדי המעון

פורסם בתאריך: 11.7.19 12:30

אחת ממארגנות המחאה הגדולה שפרצה ברחבי הארץ בעקבות חשיפת ההתעללות במעון בראש העין, היא ליטל לביאן, תושבת פתח תקווה. הגננת, כרמל מעודה, מואשמת ב-18 סעיפי אישום חמורים של פגיעה בילדים ופעוטות בגן הילדים בייבי לאב שניהלה ברחוב הסנהדרין בראש העין. מדובר בגן פרטי המיועד לתינוקות בגילאי 3 חודשים ועד שלוש שנים. כתב האישום הוגש לאחר שבשבוע שעבר נחשפו על ידי המשטרה מקרי התעללות מזעזעים וקשים של מעודה כלפי הקטינים, ופורסם סרטון המתעד חלק מהמעשים שזיעזעו את המדינה. מעשיה של מעודה הובילו למחאה ארצית בגין פגיעה בילדים ובעד הגברת הפיקוח על הגנים הפרטיים. ביום שבת בבוקר הוצת בית משפחתה של מעודה בראש העין, המשטרה עצרה חשוד, צעיר בן 18 מהשומרון.

לביאן, פעילה חברתית, ואחת ממובילות המחאה, סיפרה למלאבס: "הכל התחיל לאחר שפתחנו איוונט בפייסבוק. בהתחלה קראנו להשבית ולצאת להפגין. נתקלנו בקשיים בכל מה שקשור להשבתה ולכן המשכנו רק עם ההפגנה. קבענו להפגין ביום ראשון בשעה 19:00 בקריית הממשלה. חשבנו שיגיעו 200 אנשים, אך זה צבר תאוצה ועוד אנשים הצטרפו ולכן גם פתחנו עוד מוקדים כמו בירושלים ובבאר שבע. פתאום היו עוד קבוצות שהחלו להתארגן בערים באופן עצמאי, כמו אילת, לוד, ראשון לציון. זה הפך להיות בלתי נשלט. החשש שלנו היה מהתפזרות, אך בסופו של דבר, זו הייתה הצלחה מסחררת והיום הוצאנו הודעה על עצרת שתתקיים בכיכר רבין ב-27 ליולי, ושם זה יהיה מוקד אחד גדול".
"קיום ההפגנה התרחש לאחר שהסיפורים והזוועות הפכו מגפה, כל יום היה מקרה אחר, וזה בער לנו לעשות מעשה", הוסיפה לביאן, "חשבנו גם שאולי זה שיש מעברים בין הממשלות יגרום למפלגה לקחת על עצמה את הנושא ולעשות רפורמה בגיל הרך. אמרנו בהפגנה שמי שיגיד שהוא עם ההורים אז אנחנו נהיה בעדו. ההשלכות של המחאה לא איחרו להגיע וכמה שעות אחרי ההפגנה ראש הממשלה הוציא הנחיה שהמעונות יעברו לפיקוח של משרד החינוך במקום משרד התמ"ת. וחלק מהדרישות שלנו זה שהכל יהיה סביב גוף אחד".
השבת האחרונה הייתה מאוד מיוחדת עבור לביאן, שהשתתפה בחגיגת יום הולדת של אחד הילדים מהפעוטון של כרמל מעודה. "ביום שבת היינו ביום הולדת של אחד הילדים בגן, ואנו מלווים את המשפחה", היא מספרת. "במסגרת יום ההולדת הגיעה גם מיקי כוכבת הילדים, שחילקה לו מתנות ושרה לו. זו הייתה יום הולדת נורמטיבית ורגילה, אך בשלב מסוים לא הייתה עין אחת יבשה והורים לא הפסיקו לבכות בצד, זה היה ממש קשה. למזלנו הילד לפחות היה מאוד שמח מכל הסיטואציה".
איך הרגשת כשראית את הסרטונים מהפעוטון בראש העין?
"המקרה הזה הוא אחד המזעזעים ששמעתי. הסרטונים היו מאוד קשים לצפייה. לא יכולנו לחזור לסדר היום והסיפור הזה רדף אותנו. הוא היה מאוד קשה. אי אפשר להתעלם מסיפור כזה. זה לא שכל המחאה הייתה בגלל המקרה בראש העין, אך זה מה שנתן את הדחיפה הסופית למחאה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר